יתרונות וסגולות רפואיות

 

התה הירוק ידוע ביתרונותיו הרבים ומיוחסות לו, לתה הירוק סגולות רפואיות רבות אשר הוכחו מדעית במחקרים רבים שנערכו ברחבי העולם, עוד נמצא כי הרכיבים המועילים ומסייעים כנגד התפתחות מחלות כרוניות נותרים במערכת העיכול ואפקטיביים גם לאחר שהם מעוכלים ועל כן מומלץ לשתות לפחות כוס אחת של תה ירוק ביום.

כיוון שיש לצרוך כמות גדולה של תה ירוק (8 כוסות ביום) ולרוב האנשים מדובר בטרחה, אנו ממליצים לכם לצרוך תה ירוק כתוסף תזונה, בקפסולות לבליעה יומית או לתמצית (תה ירוק בנוזל) להתזה תחת ללשון.

נוגד חמצון המצוי בתה ירוק מנטרל רדיקלים חופשיים

מחקרים רבים מצאו והוכיחו מדעית כי נוגדי החמצון המצויים בתה הירוק (הפוליפנולים) מנטרלים את השפעתם של הרדיקלים החופשיים המצויים בגוף ועלולים לגרום להתפתחותן של מחלות דלקתיות, ניווניות וכרוניות כגון מחלות לב וכלי דם, אלצהיימר, פרקינסון, סרטן וכו'.

התה הירוק מגן על השיניים

התה הירוק עשיר בפלואוריד המסייע בהגנה על השיניים. מחקר אשר בוצע באוניברסיטת הטכניון בחיפה (בישראל) מצא כי שתיית 2-3 כוסות ליום תמנע ריח רע מהפה ותגן על השיניים מעששת, בקטריות וחורים בשיניים. המחקר של אוניברסיטת הטכניות פורסם ב - Archives of Oral Biology (כתב עת מדעי).

שתיית תה ירוק תסייע בהורדת לחץ דם

מחקר אשר התבצע באוניברסיטת ווסטרן באוסטרליה חקר את השפעותיו של התה השחור על קבוצת גברים ונשים. במחקר השתתפו 95 אנשים הסובלים מבעיות לחץ דם ונמצא כי צריכת 3 כוסות תה שחור ביום מסייעת בהורדת לחלץ הדם ואת הסיכון לחלות במחלות לב (המחקר פורסם ב - Internal Medicine)

שתיית תה ירוק תפחית את הסיכון לחלות בסכרת

מחקרים רבים נעשו בנושא זה והוכיחו כי צריכת התה הירוק תקטין את הסיכוי לחלות בסכרת מסוג 2 ועשויה לשפר את הרגישות לאינסולין אצל חולי הסכרת. עוד הוכח כי אצל אנשים בריאים אשר צרכו תה ירוק באופן קבוע, נצפתה עליה ביכולת הגופנית שלהם לנצל את הגלוקוז בדם. שתייה של 4 כוסות ביום תפחית את הסיכון לחלות בסוכרת ב - 20%. (מחקר שפורסם בגיליון BMC, ומחקר שהתבצע בגרמניה באוניברסיטת Heinrich Heine)

מחלת הסוכרת גורמת נזק לכבד ולכלי הדם עקב מצבים של היפוגליקמיה. מחקר אמריקאי שפורסם ב - Journal of Nutrition . (כתב עת) מצא כי צריכה של אפיקטכין נוגדי חמצון ממשפחת הפלבונולים המצויים בתה הירוק יפחיתו את נזקי מחלת הסוכרת ויאריכו את תוחלת החיים של חולי הסוכרת.

תה ירוק מסייע להילחם ולהירפא משפעת ומגן על ילדים מפני מחלת השפעת

צריכת 5 כוסות תה ירוק ביום עשוי להפחית את משך זמן מחלת השפעת אצל מבוגרים ולהגן על ילדים מפני הדבקות במחלה, זאת על פי מחקר שנערך ביפן ובו השתתפו 2600 ילדים. (פורסם בכתב העת Journal of Nutrition)

שתיית תה ירוק עוזר בהפחתת כולסטרול רע בגוף

מחקרים רבים נערכו בנושא זה והוכיחו כי צריכה עקבית של 5 כוסות תה ירוק ביום מסייעת בהפחתת השומנים בדם ומסייעת להורדת הכולסטרול הרע.

שתיית תה ירוק מסייעת להליכי הרזיה

מחקרים הוכיחו כי צריכת 5 כוסות תה הירוק כל יום מסייע לרדת במשקל. התה הירוק מכיל שלושה מרכיבים אשר מסייעים להליכי הדיאטה הקטכינים, התיאנין והקפאין. המרכיבים הללו מסייעים לשריפת השומן על ידי השפעת האנזימים של הלבלב, לעיכול ופירוק טריגליצרידים, הקפאין מסייע גם לחילוף חומרים מהיר. מחקר שנערך באוניברסיטה לרפואה בברלין מצא כי שילוב של קפאין וקטכין מסייע באופן משמעותי לשריפת השומנים.

נמצא קשר בין שתיית תה להפחתת הסיכון לסרטן ריאות

מחקרים הוכיחו כי נוגד החמצון EGCG המצויים בתה הירוק מפחיתים את הסיכויים לחלות בסרטן הריאות, במחקרים נבדקו אנשים מעשנים ולא מעשנים ונמצא כי אנשים אשר צרכו לפחות כוס אחת של תה ירוק ביום היו בסיכון נמוך לחלות בסרטן הריאות, ובמיוחד בקרב המעשנים.

תה ירוק נלחם בסרטן הערמונית

נוגדי החמצון המצויים בתה הירוק נמצאו כיעילים בדיכוי סרטן הערמונית. נוגדי החמצון חוסמים את התפתחותם של כל הגורמים למחלת סרטן הערמונית.

הקשר בין צריכת תה ירוק להפחתת נזקי עישון

מחקר מאוניברסיטת אריזונה שפורסם לאחרונה חקרו הקשר בין צריכת תה ירוק לבין נזקי העישון, ונמצא כי צריכת 5 כוסות תה ירוק ביום מפחיתה באופן משמעותי את הנזק ל - DNA גם אצל מעשנים כבדים.

נוגדי חמצון המצויים בתה ירוק עשויים לעכב התפתחות סרטן הדם

נוגד החימצון EGCG המצוי בתה ירוק עשוי לעכב התפתחות של סרטן הדם ולגרום לנסיגה של המחלה. המחקר פורסם ב - Journal of Clinical Oncology.

צריכת תה ירוק לאחר כושר גופני מועילה לשרירים ידוע כי התה הירוק עשיר בנוגדי חמצון, ונמצא כי צריכת התה הירוק מסייעת להקטנת הנזקים הנגרמים לשרירים לאחר אימונים גופניים ומסייעים לשרירים להשתקם ולהחלים. במחקר שהתפרסם ב - Nutrition Research השתתפו קבוצת מתאמנים שצרכו תה ירוק, ואתה דיווחו כי הם סובלים פחות מהשרירים וכי נגרם להם פחות נזק לשרירים לעומת הדיווחים שהתקבלו מקבוצת המתאמנים ששתו רק מים.

שתייה של כוס תה לפחות פעם ביום יכולה לסייע להיכנס להריון

במחקר שנערך באוניברסיטת בוסטון שבארה"ב ע"י פרופ' האטצ' אליזבת השתתפו 3600 נשים שניסו להיכנס להריון. במחקר נמצא כי נשים שצרכו 3 כוסות תה ירוק ביום הגדילו את סיכוייהן להיכנס להריון.

שתיית תה ירוק מפחיתה את רמת הכספית בכבד לאחר אכילת דג נא ואכילת בשר

באוניברסיטת מונטריאול שבקנדה חקרו ומצאו כי שתיית תה ירוק עם ארוחת דג נא מורידה את ספיגת הכספית בכבד בכ - 60%.

התה הירוק מסייע לשיפור היכולת הקוגניטיבית אצל קשישים

בשני מחקרים שהתבצעו בשיתוף שתי אוניברסיטאות (באוסלו ובאוקספורד) נמצא כי נוגדי חמצון המצויים בין היתר גם בתה הירוק מסייעים ומשפרים את היכולת הקוגניטיבית של קשישים. במחקר השתתפו שתי קבוצות של קשישים בין הגילאים 70-74, בקבוצה אחת קשישים אשר צרכו תה ירוק ועוד מזונות המכילים נוגדי חמצון ובקבוצה השנייה קשישים שלא צרכו מזונות המכילים נוגדי חמצון.

קבוצת הקשישים אשר צרכו מזונות המכילים נוגדי חמצון וביניהם תה ירוק, השיגו תוצאות טובות באופן משמעותי מהנבדקים האחרים אשר לא צרכו מזונות המכילים נוגדי חמצון.