3 המלצות לשמירה על אורח חיים בריא

 

המודעות לבריאות הולכת וגוברת. אנשים מבינים עד כמה הבריאות שלנו מושפעת ממה שאנחנו מכניסים לגוף, ועל כן לצד מוצרים שיותר ויותר ברור שלא כדאי לצרוך (קרי לחם וסוכר לבן), כך גם אנשים יותר מבינים כמה, מתי ומה כן לאכול בכל חלק של היום, ועל כן אם גם אתם מבקשים לשמור על הבריאות, אתם מוזמנים לעבור על שלושת ההמלצות הבאות:

טבעונים ובריאים

כיום ידוע שלהיות טבעוני אינו רק טרנד חולף ואף אינו רק היבט מוסרי, אלא כיום גם מבינים שלהיות טבעוני מוביל אותנו להיות אנשים יותר בריאים ופחות חולים, אך כמובן שיש להיצמד לתפריט מושכל, כזה שמוודא שהגוף מקבל את כל הוויטמינים והיסודות שלהם הוא זקוק. כיצד עושים זאת? כאן תצליחו לבנות תפריט טבעוני, להלן שתי המלצות טעימות ובריאות:

  1. מתעוררים בבוקר ועוצרים לאכול ארוחה קלילה ורעננה, כגון גרנולה מועשרת ביוגורט ופרי, ואם ניתן להוסיף פנימה זרעי צ’יה בכלל נהדר. לארוחת ביניים התפנקו עם צלחת עגבניות שרי חתוכות ומתובלות עם חומץ בלסמי ושמן זית. הגיעה שעת הצהריים? הכינו אורז עם שעועית ירוקה בליווי רוטב עגבניות ובצד תעמידו סלט ירקות עתיר בטחינה. שוב רעבים? שלושה תמרים וחופן אגוזי קשיו יסגרו את הפינה. הגיע הערב? ירקות, סלט ביצים וקרקרים והיום הגיע לתומו.

 

  1. בבוקר תיהנו מסנדוויץ’ קליל שמכיל טחינה ופרוסות מלפפון, לאחר כמה שעות תחתכו מערום יפה של ירקות לצד מתבל טפנד זיתים וטחינה. הגיעה שעת הצהריים ואתם מתעצלים? קפצו אל החומוסייה הקרובה והזמינו חומוס עם סלט (כולל פיתה כמובן) ולאחר שהמנה יושבת טוב בבטן ושוב מעט רעבים, תתפנקו עם פרוסה מרוחה בגבינת קשיו. מה בערב? חביתה עשויה מקמח עדשים (תתבלו היטב) לצד סלט עלים ירוקים.

גיוון לצד איזון

אין זה מפתיע שבמגוון מדריכים לחיים תקינים ובריאים נמצא המלצות שנוגעות לאיזון הנפש, וזאת כי לאיזון יש כוח מהותי לשמור עלינו במרכז – במקום הנכון לנו ביותר, ופה נציין שמדהים לגלות שהדבר גם נכון בתחום האוכל. למה הכוונה? חשוב לדעת שבכל סוגי המזון קיימים מרכיבי תזונה ייחודיים, וככול שנחשוף את הגוף לשפע יותר גדול (ובריא), כך נצרוך יותר אבות מזון חיוניים, כאלו שמכילים שלל מינרלים וויטמינים. כמו כן מבחינת איזון, נסביר שיש לחלק את הצריכה לשלוש ארוחות עיקריות ולשלוש תתי ארוחות, כאשר חשוב למנן את המזונות בהתאם למאפיינים. שנדגים? אבוקדו נחשב מאוד בריא ועתיר בשומנים חשובים, אך יחד עם זאת הוא גם עתיר בקלוריות, ועל כן מוטב לאכול ממנו באופן מדוד.

עברו על המרכיבים

אם רק תעצרו להבין ממה עשויים מגוון מאכלים שאתם צורכים לאורך היום, מהר מאוד אתם עשויים להזדעזע, לא להבין מדוע בצורה מודעת אתם צורכים רכיבים שרחוקים מלהיות בריאים. אי לכך גם אם התרגלתם לרכוש מגוון נרחב של מאכלים אהובים, עדיין לא מאוחר להתחיל לעבור על הרכיבים השונים, וכל עוד מזהים מגוון אותיות מאיימות, קרי E וחברותיה, מוטב לחפש אחר חלופות, מוטב להתחיל לרכוש סדרה חדשה של דברי מאכל, כאלו שיותר מתבססים על מרכיבים בריאים. מדוע? כי אם לא תפעלו היום בעוד כמה שנים אתם עלולים להצטער.

קשובים ומאתחלים הרגלים

לבסוף נציין שחשוב להיות קשובים לגוף וחשוב לעצור את השגרה ולאתחל את מה שמכניסים הביתה ולגוף, במיוחד כאשר שפע המוצרים הבריאים כה גדול, טעים וזמין. מה עתה? מיישמים כמה כללים פשוטים ועורכים רשימת קניות חדשה. בהצלחה!

,