תרופות סבתא לכאב בטן

כאבי בטן עלולים להיות דבר מעיק בעיקר שהם גורמים לגזים, צרבות, עצירות, קלקול קיבה,  ואף למחלות לא נעימות כמו: כיב קיבה, אולקוס, ועוד.

כאשר הבטן כואבת לכמה רגעים או לתקופה ממושכת, רבים פונים לקבלת טיפול ברפואה הקונבנציונאלית שכוללת בדרך כלל בדיקות פולשניות, תרופות ותכשירים רפואיים.

עם זאת חשוב לדעת כי שינוי באורח החיים בתוספת תרופות סבתא – יכול לסייע כמעט לכל אחד ואחת להפטר מכאבי הבטן, תוך הפחתת התלות בתרופות.

 אבל כיצד מתחילים ומרפאים כאבים כאלה? כמה טיפים בהמשך.

שינוי באורח החיים

 אולקוס, גזים, אבנים בכיס המרה, כיב כיבה ועוד, כולם בסופו של דבר נגרמים עקב אורך חיים שאינו תקין. נסו לשנות את אורח החיים שלכם ולהפחית במאכלים חריפים, באוכל מעובד, ונסו להפחית בצריכת האלכוהול והסיגריות.

הוציאו מהבית את המאכלים המעובדים ועתירי הסוכר והכניסו לתפריט שלכם מאכלים ידידותיים יותר לקיבה כמו: עלים ירוקים, שקדים ואגוזים, לחם כוסמין במקום לחם מקמח לבן, תוך שאתם מפחיתים בתיבול האוכל ובמוצרי חלב שעלולים להעיק על מערכת העיכול.

תרופות סבתא לכאבים בבטן

כאבים בבטן הם כאלה שעלולים לתקף בכל זמן ובעיקר לאחר צריכה של מאכלים כבדים, שומניים או מטוגנים.

בשל כך ניתן להיעזר בתרופות סבתא שיקלו מאד על מצבכם. את רוב התרופות ניתן להכין ממוצרים בסייסים שיש בכל בית, ואפשר לרקוח אותן במהירות:

חליטת ג'ינגר

שורש הג'ינגר שהידוע גם ככזה שעוזר בזמנים של צינון, מעולה לחיזוק הגוף, ויעיל כנגד מיגרנות יסייע לכם להפחית כאבי בטן. כדי להכין חליטת ג'ינגר יש להרתיח מים, לחתוך כמה פרוסות עבות משורש הג'ינגר ולהוסיפן למים. בנוסף יש להוסיף מעט דבש בשביל הטעם ולהסיר מהאש לאחר רתיחה. את התה שתו בזמן הכאב, ותוכלו לחוש הקלה מיידית.

תה ירוק

התה הירוק הוא כזה שעוזר להניע את מערכת העיכול וזאת משום שהתה מעלה את טמפרטורת הגוף ובכך פועל להפעלת מיצי הקיבה. חליטת תה ירוק ניתן למצוא כיום בכל סופר או חנות טבע, כאשר את החליטה מסננים ישירות באמצעות מים רותחים לתוך כוס תה.

בקבוק חם

הבקבוק החם אותו אנו שולפים מהארון כאשר עונת החורף מגיעה, יכול להועיל מאד נגד כאבי בטן. חממו את הבקבוק באמצעות מים חמים (כיום ישנן גם כריות חימום למיקרוגל) והניחו את הבקבוק על האזור הכואב בבטן. החום יעזור לכם להכהות את הכאב.

אמבטיה

עוד דרך להפטר מכאבי בטן וליהנות מחום על גבי הכאב, היא כניסה אל אמבטיה חמימה. הכינו אמבטיה חמה עם תמציות של שומר ואפילו מעט שמן זית ,שהו במאבטיה לפחות רבע שעה, ותוכלו להפחית את עוצמת הכאב.

אכילת מלפפונים

דרך נוספת להפטר מכאבי בטן, בעיקר כאשר מדובר בעצירות מעיקה, היא צריכת מלפפונים. צרכו מלפפון אחד או שניים ביום, ותוכלו לשים לב כי חילוף החומרים שלכם הופך ליעיל ומהיר יותר.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.