כיום אחד הדיבורים היותר בוערים מתייחס למצב התחממות כדור הארץ ועל כן אנשים התחילו לבחון כיצד כל מעשה רנדומלי משפיע על הסביבה באופן ישיר. אנשים התחילו יותר למחזר, הפסיקו להשתמש בסכום חד פעמי, עברו למכוניות חשמליות, למדו להיעזר בחנויות יד שנייה, רוכשים מוצרים שמיוצרים מחומרים ממוחזרים וכדומה, ועל כן גם תחום הטיסות מתבקש ליישר קו, וזאת לנוכח העובדה הבאה: אם נבחן את סך אמצעי התחבורה, נמצא שתעופה מחזיקה בתואר (המפוקפק) "המזהמת הרשמית", ובכדי להפנים את חומרת המצב נציין שאדם שבוחר לטוס מזהם פי 29 יותר מאשר אדם שבוחר לעלות על רכבת, וזאת בשל הריאקציה הכימית שמתרחשת באוויר כאשר הדלק של המטוס נשרף.
מביטים קדימה
לאור הדברים, מרגש לדעת שתוך פחות מעשור יתאפשר להמשיך לקפוץ על טיסות לואו קוסט מבלי לחוש רגשות אשמה, כמובן כל עוד נבחר במטוסים החשמליים מבית חברת איזי ג'ט. במה מדובר? חברת הלואו קוסט "איזי ג'ט" חברה לחברה "רייט אלקטריק", חברה אמריקאית שמתמחה בייצור מטוסים חשמליים, כך שאם נביט קדימה, נוכל ליהנות משמיים הרבה יותר נקיים – משמיים נטולי דלקים של מטוסים.
תחרות חשובה
אין זה סוד שכיום תחום התעופה עבר מהפך שמקל על הכיס של כולנו. חוק השמיים הפתוחים, טיסות לואו קוסט, טיסות צ'ארטר, טיסו קונקשן וכדומה, מאפשרים לכולנו למצוא כרטיסים ליעד הרצוי, בתאריך הרצוי ואף במחיר הרצוי, ועל כן טוב לדעת שעם האוכל בא התיאבון – שינויים בתחום ממשיכים להפתיע לטובה, כך שהחברות השונות נלחמות על כל לקוח. מכאן שאם על הדרך המאבק ההישרדותי מוביל לשמירה על הסביבה, הרי שללא ספק מדובר ברווח נקי של כולנו.
מכוונים גבוה
מהי השאיפה? ובכן חברת איזי ג'ט אינה מתביישת להציב לעצמה רף גבוה, היא מכוונת לכך שעד שנת 2022 היא תייצר ירידה של 10% מסך הביצועים שנרשמו עד היום, ואילו כבר כיום החברה מחזיקה בשני מטוסים שחוסכים כ15%מפליטות הפחמן. מה בינתיים? אם לאחרונה טסתם מת"א במטוסי החברה, נראה שזכיתם ליהנות משירות צפייה חינמי בסדרות וסרטים.
החלק שלכם בסיפור
מעניין לדעת שחברת איזי ג'ט אינה רק החברה הראשונה שמעזה לשנות את החוקים בתחום הסביבתי, אלא היא גם החברה הראשונה שהציעה שירותי לואו קוסט בישראל. מכאן ששווה ביותר לחכות, ואם בינתיים אתם מרגישים רע שעליתם על עוד טיסה עבור חופשה קצרצרה (ולו כי בדיוק נדרשתם לקחת יומיים חופש ובדיוק מצאתם דיל משוגע), לפחות תבטיחו לעצמכם שברגע שהחלום של החברה מתאפשר, אתם מיישרים עמו קו – בכל הזדמנות תעדיפו טיסה נקייה שאינה פוגעת בצורה בוטה באיכות הסביבה.
האם מדובר בתחילתו של שינוי?
לבסוף נחדד שהשינוי החיובי אינו מתמקד רק בכמה מטוסים חשמליים, אלא בשינוי תפישה מערכתי, וזאת כי מדובר בתחום בו כל הזמן מביטים לצדדים ומשלימים פערים, ועל כן עבור טובת הכלל נותר לקוות שעד מהרה חברות טיסה נוספות ייצרו גם הן מטוסים שקטים וחשמליים.