מדריך: כך תהפכי למובילת דעה בתחום הבריאות

כיום אנשים ללא מכשיר חכם הם עוף מוזר שאינו חלק מהנוף המידי, משמע לרובינו יש מכשיר חכם ורובינו משתמשים בן חלק ניכר מהיום, עובדה שמובילה למגוון אפליקציות פופולאריות, קרי פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם. מהי המשמעות? שאותן תוכנות מובילות מהוות כר פורה עבור אינספור אנשים בעלי ביטחון עצמי, זמן פנוי וידע מעמיק בתחום מסוים, בשביל שאלו יהפכו את הכלי שגם כך נמצא ברשותם למנוף שמספק תהילה ואף פרנסה. מכאן שניתן להתחיל להבין כיצד מובילי דעה בתחום הבריאות תופסים תאוצה – ממש כמו הטכנולוגיה עצמה.

ידע לצד נראות

יש לך ידע בתחום התזונה, הצלחת להשיל מעלייך משקל עודף ולהחזיק בהישג לאורך זמן, את שנים עוקבת אחר מתכונים בריאים וכיום יודעת להמליץ אלו יותר טובים, את אוהבת את המדיה ולשתף אנשים בתובנות? נראה שגם את יכולה להיות מובילת דעה בתחום הבריאות. נשמע מעניין ואת תוהה כיצד להגיע לכך? ובכן מראש נבהיר שאין הכרח להיות רזה או מרשימה (וזאת כי את לא מבקשת להיות דוגמנית), אך את כן צריכה להיראות בריאה או להעלות תמונות שמעידות על איכות הדיאטה (ולו של מנות פוטוגניות), כי לפני הכול העולם הדיגיטלי נשען רבות על איכות הנראות.

איכות הדיאטה

קידום

גם אם את מחזיקה בשלל טיפים חשובים ויש לך מסר להעביר, נראה שלא תתקדמי כלל אם לא תנצלי את התוכנות המובילות ברשת, קרי יוטיוב. אי לכך קדמי את עצמך באמצעות יוטיוב באופן מושכל, במיוחד כשמדובר בתחום הבריאות שכולל מגוון מתכונים שעשויים להצטלם נהדר. אז כיצד מתחילים? ראשית בונים ערוץ יוטיוב פרטי שכולל קישור לאתר הבית (מוטב שיהיה) ומתחילים ליצור סדרה של סרטונים שמותאמים למאפיינים של קהל היעד, כאשר התוכן עצמו צריך להיות קצר וקולע ואף מלווה בצילומים תומכים. בנוסף, כיוון שמדובר ביוטיוב, מוטב להתמקד בסרטים קצרים שכיף וכדאי לראות – סרטים שמעניקים הדרכה חינמית, שמעבירים הרצאות חשובות וכדומה.

מיישרים קו בהתאם לחוקים

לצד פתיחה של ערוץ ביוטיוב או דף באינסטגרם, גם חשוב ליישר קו בהתאם לכללים, משמע אם מדובר בערוץ ביוטיוב יש לשלב תגים שמהווים מילות מפתח, להעניק תיאור וכמובן שגם כותרת. בנוסף, מומלץ להניע דיון בנושא ולשקול שיתופי פעולה עם אושיות שכבר צברו לעצמם עוקבים, כאשר המטרה היא להאריך את זמן הצפייה, ולו בכדי לתמוך בקידום האורגני.

אמינות

ערך האמינות מאוד חשוב עבור מובילי דעה ובטח בתחום הבריאות, ועל כן מי שמבקשת להיות מובילת דעה בתחום צריכה להיות נאמנה לעצמה ואמתית אל מול הגולשים. מכאן שעליה לבחון פעמיים לפני שהיא מחליטה לשווק מוצר כזה או אחר, כי מספיק שבאותו השבוע תינתן המלצה על שני מוצרים מתחרים בכדי שהאמינות תיסדק ותוביל לאבד במהירות מפתיעה אינספור עוקבים. בנוסף, חשוב להבין שמובילת דעת בתחום הבריאות אומנם נשמע כמו עיסוק זוהר, אך חשוב להיות סבלניים, להשקיע בעקביות לאורך זמן, ובו זמנית לספק את הסחורה באופן יצירתי ומעניין. אם זה אינו מרתיע, נראה שיש לך סיכוי!