שק אגוזים על שולחן

האגוזים הכי בריאים: חמישה אגוזים שישפרו לכם את הבריאות

הם טעימים, מעולים לנשנוש וישמשו כחטיף מושלם בין הארוחות. אגוזים הפכו לחלק מחיי היום יום שלנו ולא בכדי, וזאת בשל הטעם המשובח של האגוזים והתמורות שהם מקנים לגוף שלנו. האגוזים עוברים תהליכים מסוימים עד להגעתם לחנויות כמו למשל תהליך קלייה. כמו כן, אגוזים הם כאלה שיש מהם סוגים רבים וחלקם נחשבים עתירי קלוריות בעוד שחלק – פחות.

אז איזה אגוזים הכי בריאים לנו? קבלו אותם: 5 אגוזים שישפרו לכם את הבריאות!

כפי שהזכרנו אגוזים הינם בריאים לגוף וזאת משום שהם מכילים מגוון ויטמינים, ברזל ומגנזיום, והם מזינים את כל הגוף בנוגדי חמצון ואומגה 6. בין האגוזים הבריאים ביותר תוכלו למצוא:

אגוז מלך

אגוז מלך אותו אפשר להוסיף לסלט, לתבשילי עוף, לקינוחים ואף ניתן להפוך אותו לציפוי מגרה לשניצל, הוא כזה שיש בו את היכולות להפחית כולסטרול רע בגוף. האגוז עשיר במגנזיום ונוגדי חמצון והוא מסייע להעלאת הריכוז. אגוזי מלך מעולים גם לעור ולשיער וזאת בשל הוויטמינים הרבים שיש בתוכם והברזל שהם מכילים.

אגוז קשיו

אגוזי קשיו הם טעימים במיוחד והם כאלה שמכילים פחמימות טובות. האגוזים נחשבים מופחתי שומן, והם מעולים כפיצוח לאחר ארוחה כבדה. עוד מעולים האגוזים גם בסלט, וגם במאכלים מוקפצים. בכל הנוגע לבריאות הגוף חשוב לדעת כי אגוז הקשיו מסייע להגנה על המערכת החיסונית וזאת משום שהוא מכיל פרואנתוציאנידינים הידועים כחומר אשר מונע סרטן. בנוסף אגוזי הקשיו עשירים במגנזיום והם בריאים למי שסובל מבעיות לב או מלחץ דם גבוהה.

שקדים

השקדים העשירים בחלבון ונוגדי חמצון הם כאלה שמכילים גם שומנים טובים תוך שהם מעולים לטיפוח עור הפנים. אכילה מתונה של שקדים תסייע למי שרוצה להוריד במשקל, תוך שהשקדים מפחיתים את רמת הסוכר בדם והם מסייעים לשריפת שומנים. את השקדים כיף לנשנש בין הארוחות והם מומלצים לפני אימון גופני. בנוסף נחמד להוסיף שברי שקדים לסלט, לגרנולה איכותית ואפילו לפסטה.

אגוזי פקאן

אגוזי פקאן הם מעדן טעים שמכיל שומן באחוזים גבוהים. עם זאת האגוזים מעולים להגנה על מערכת החיסון והם מלאים באבץ. בנוסף, לאגוזים סיבים תזונתיים והם מעולים בסיוע לחילוף החומרים. את אגוזי הפקאן ניתן לצרוך גם בסלט וגם בקינוח טעים.

אגוז ברזיל

אגוז הברזיל שטעמו עדין הוא כזה שיסייע לכם להנות משיפור הזיכרון, הוא מנקה את מערכת העיכול, מסייע להפחית בעיות של גזים בבטן, הוא מעולה למי שסובל מדלקות בדרכי השתן והוא מעולה להורדת הכולסטרול בדם. אגוז ברזיל טעים כקינוח לאחר ארוחה, וניתן אף להוסיף אותו לסלט עשיר בעלות ירוקים וחמוציות ללא סוכר.

אז אם אתם רוצים לחזק את גופכם, להטיב עמו וליהנות מנשנוש בריא ותחליף לשוקולדים או לעוגיות שרק משמינות ומלאות בסוכרים – זה הזמן להתחיל לשלב אגוזים בתזונה היומית שלכם, תוך שאתם משלבים אותם במשורה וזאת משום שאגוזים נחשבים עתירי שומן וקלוריות. את האגוזים תוכלו לשלב בתפריט היומי שלכם במגוון דרכים, למשל בתבשילים כמו אורז או ירקות מוקפצים, בסלט ירקות עשיר, ביוגורט ואף בעוגות ומאפים מתוקים. לא רק שהאגוזים הללו יסייעו לבריאותכם, הם גם ישדרגו את המאכלים והתבשילים מהם אתם ניזונים במהלך היום.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *