דיאטת 17 הימים

הדיאטה פנים רבות לה. החל מדיאטת פליאו, אטקינס, דיאטת תה ירוק ואם עדיין לא הכרתם, אז גם דיאטת 17 הימים. מדובר בתכנית בעלת 4 מחזורים כשאורכו של כל מחזור הוא 17 ימים ולכל אחד מהארבעה יש מטרה אחרת. המטרה הסופית היא כמובן הורדה במשקל ושמירה על התוצאות לטווח ארוך. את הדיאטה הגה ד"ר מייק מורנו כשבמרכזה עומד עיקרון של גיוון בתפריט ובסוגי האוכל כמו גם שינוי כמות הקלוריות הנצרכת.

מחזור 1: האצה

המחזור הראשון הוא גם המחמיר מכולם, בשלב זה המטרה היא להניע את הגוף להורדה מהירה במשקל ולהמריץ את שריפת השומנים לכן, כמות הקלוריות המותרת בשלב זה היא 1200. בתפריט למחזור הנ"ל תיאלצו להימנע מאכילת פחמימות, מזון מעובד, מלוח או מטוגן, סוכר, ירקות עמילניים (בטטה, תפו"א, גזר, כרוב, קישוא ועוד) וכמובן גם משקאות אלכוהוליים. מה שכן תוכלו לאכול הם חלבונים רזים ללא הגבלה, 2 יוגורטים פרוביוטיים (1.5% שומן), שתי מנות פרי דל סוכר וירקות (חסה, ברוקולי, מלפפון, עגבנייה ואספרגוס). אם תרצו להוסיף מעט תיבול למזון, תוכלו לעשות זאת על ידי תיבול קליל של עד 2 כפות שמן זית או פשתן. השתייה שתצרכו תהא מים או תה ירוק לאחר הארוחה. אם תקפידו על כל הכללים, כבר בשלב זה תוכלו לראות בגופכם שינויים משמעותיים.

מחזור 2: הפעלה

המטרה של המחזור השני היא למנוע מהמשקל להיעצר לכן האסטרטגיה בשלב הזה היא לגוון בכמות הקלוריות היומית כך שבכל יום צריכת הקלוריות משתנה, יהיו ימים בעלי צריכה קלורית גבוהה וימים בעלי צריכה קלורית נמוכה ולמעשה כמות הקלוריות היומית הממוצעת תעמוד על 1500 קלוריות. בשלב זה ניתן להוסיף מנת שומן ושתי מנות של פחמימה מלאה (אורז מלא, כוסמת, בטטה, קטניות). את הפחמימות ניתן לצרוך עד השעה 14:00 וזאת בשביל שאלה לא יאגרו בגוף כשומן. בניגוד למחזור הראשון, את המאכלים תוכלו לתבל בכף אחת של שמן זית או פשתן.

ירקות כחלק מהדיאטה

מחזור 3: השגה

המחזור הנ"ל מטרתו לייצב את המשקל ולאזן את הגוף, להתקרב למשקל היעד ולפתח הרגלי אכילה נכונים ובריאים. בשלב זה מגבירים פעילות גופנית, כמו כן, אפשר לאכול יותר פחמימות ופירות, להוסיף לתפריט אגוזים, לחם קל ומאכלים נוספים.

מחזור 4: הגעה

בשלב זה למעשה משמרים את התפריט של המחזור השלישי במהלך ימי השבוע ובסופו, תוכלו לגוון וליהנות משתי מנות אהובות ושתי מנות אלכוהול, ללא הגבלת קלוריות. שלב זה למעשה, הוא השלב שעליו תצטרכו להקפיד גם בתום הדיאטה.

בכל מחזור צפי ההורדה הוא בין 5 – 10 קילו, מה שתלוי כמובן בנתונים פיזיים אישיים. הד"ר ממליץ לשלב פעילות גופנית במהלך הדיאטה, להקפיד על שתיית תה ירוק לאחר הארוחה, להמעיט בכמות כוסות הקפה שאתם צורכים ולהרבות בשתיית מים. את הבקרים תוכלו לפתוח בכוס מים עם לימון סחוט, מה שיסייע להניע את מערכת העיכול וינקה את הכבד.

השארת תגובה