ניקוי רעלים מהגוף – כך תוכלו לעשות זאת בבית

המזונות שאנו צורכים, השתייה ומוצרי הצריכה היומיומיים שלנו חושפים את גופנו לרעלים שמצטברים במערכות הגוף ביניהם, הכבד והמעי הגס, ואלה עלולים להפוך את גופנו לפגיע ורגיש לתחלואות שונות. לעתים הרעלים מתורגמים לעייפות כרונית, עצירות, נדודי שינה, כאבי ראש וחוסר ריכוז, ולא בהכרח למחלות בריאותיות מחמירות יותר. קיימות דרכים רבות לניקוי רעלים מהגוף, החל מצום מיצים ועד לדיאטת לימונדה ומשטרי אכילה קפדניים וכל תהליך שכזה יכול להימשך פרקי זמן שונים. הטענה היא כי ניקוי רעלים לפרק זמן ממושך ושמירה על תזונה, הוא ניקוי יעיל יותר מתהליכים קצרי טווח. רוצים ללמוד איך לסייע לגופכם לשחרר את הרעלים? הגעתם למקום הנכון.

 

הפחתת הרעלים והגברת המזונות הבריאים

השלב הראשוני, הוא להכיר את הרעלנים ולהימנע מהם, כמו עישון, אלכוהול, שומנים רוויים, סוכרים, תרופות, קפאין, רטבים, שומן מזוקק, מזון מעובד, מזון שמכיל שמרים, מזון מטוגן וכו'. מטרתן של המערכות בגופנו היא לסנן את שאריות המזון הלא רצויות ולשחרר אותן החוצה. בגלל עומס הרעלים, המערכות נתקלות בקשיי התמודדות עם ניקוי הרעלים הטבעי ואנחנו למעשה מסייעים להן להתנקות ביעילות ובקלות. מלבד הרעלים המצויים במזון, גם מוצרי הניקוי והקוסמטיקה שלנו מכילים חומרים רעילים שנספגים בגופנו. נסו למצוא לסבון הגוף והשמפו תחלופה טבעית, כמו כן גם למוצרי הקוסמטיקה השונים, כך תוכלו לצמצם את צריכת הרעלים שהגוף סופג.

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך ניקוי הרעלים הוא התזונה. אכילת פירות (ענבים, חמוציות ועוד) וירקות טריים (אספרגוס, ברוקולי ועוד) בדגש על ירקות עליים (פטרוזיליה, רוקט, תרד וכו'). כמו כן, צריכת מאכלים העשירים בסיבים תזונתיים, עשבי תיבול, ויטמין C, שום, כורכום, ארטישוק, סלק, ג'ינג'ר וכוסברה יועילו מאוד לתהליך.

נוזלים

מלבד ניקוי הרעלים שמתבצע על ידי שתיית מיצים, חשוב לדעת כי שתייה תכופה של מים תסייע לכליות לאזן את הנוזלים בגוף, לסנן פסולת החוצה ולגרום לתפקודן היעיל. לפיכך, צריכה מוגברת של מים היא משמעותית בתהליך. את הבוקר תוכלו לפתוח בשתיית כוס מים שאליה תסחטו חצי לימון והשתדלו להקפיד על כך מידי בוקר.

חליטות צמחים תוכלו להכין מעלי צמחים אורגניים או מעלים מיובשים אותם ניתן לרכוש בבתי הטבע, את עלי הצמחים השרו במים רותחים במשך מספר דקות ולאחר מכן תוכלו לשתות את החליטה, כמו כן, הימנעו מהמתקת המשקה. חליטת תה ירוק המשמשת גם לדיאטות, היא חליטה מאוד מומלצת מאחר והתה הירוק עשיר ברכיבים שתורמים לעיכול ולטיהור הגוף מרעלים, נוסף לזה הם אף משפרים את תפקוד הכבד.

פעילות גופנית

לצד ההקפדה על התזונה שלנו, חשוב לא פחות להקפיד לבצע פעילות גופנית. פעילויות אירוביות תורמות להפחתת תאי השומן בגופנו, כמו כן ההזעה הנלווית לאימון משחררת רעלים ופסולת מהעור. יתר על כן, חשוב לשמור על רוגע ולהימנע מלחצים וחרדות, לכן אם טרם ניסיתם שיעורי יוגה, אולי כדאי שתשקלו זאת בשנית.

 

את עקרונות ניקוי הרעלים, חשוב לשמר גם בתום התהליך ולהקפיד על צריכת מזון מזין ועשיר ביתרונות תזונתיים ובמקביל להימנע ממאכלים והרגלים מזיקים. הקפידו על העקרונות הללו וכך תוכלו לנקות את גופכם מהפסולת המיותרת ולהיות בריאים וחזקים יותר.

 

 

השארת תגובה